Lol

Idag gick ja upp kl 09.00... >.< Jag fastnade framför tv:en, för det va ett program om Galapalos öarna (stavning) och det va väldigt intressant. Den yngsta ön är ca 30 000år gammal och det anses vara en nykomen ö O.o
Och igår eller skit tidigt idag... Eller ja säger inatt istället för det stämmer mer på dygnet... Men iallafall, så lästa ut min bok. Jag har läst ut den på 3 dagar, och det är otroligt för mig, för jag läser inte böcker!
Och nyss hämtade jag 14 böcker från mamma och 12 av dem handlar om hästar och 2 av dem är inte om hästar. Och mamam har några finska böcker som hon tyckte att jag borde läsa, efter som jag är halvfinsk och bör lära mig finska. Men dock kan jag inte läsa finska. Jag har försökt förr, men jag fattar inget. Jag funderar på att be mamma lära mig finska, så att jag kan snacka med min finska del av släkten, iallafall dem älsta. För dem kom ingen svenska eller engelska. Men dem yngre kan lite engelska iallafall, så kan iallafall snacka lite med dem (om jag träffar dem vill säga) och om ajg lär mig mer finska så kan ju jag och mamma åka till Finland mer och så. Men jonas har inget intressa av finska. Han vill inte lära sig finska eller åka till Finland elelr träffa släkten. Fast han är halvfins som ja O.o Det stör mig lite att han inte vill veta av över halva av hans släkt!
Men jaja, nu måste jag fan börja med engelska uppgitfen som tydligen ska vara klara idag =@ Jag blev så jävla arg när ajg fick reda på det! Och min engelska är ju inte så jäbla bra heller. Jag förstår mer om jag pratar engelska med någon, men om jag ska läsa engelska få fattar jag vissa ord. Och nu ska jag skriva 2 sammanfattningar på engelska =@@ Fan jag är är pisst off på mina lärare just nu!!!
Har ingen tid att förlora! Måste börja nu!!!

Mvh Sarah

P.S
När jag tar en paus från den dära jävla engelskan ska jag ge er ett bok tips ;)
D.S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0